dimarts, 14 de maig del 2013

Pedalant pel canal d'Urgell.

Aquest diumenge dues bicioses i els seus respectius "viciosos" vam anar a la vall del Segre a Pedalar. La primera intenció era fer-ho als voltants de Rasquera, a la vall del riu Ebre, però el fort vent que hi bufava ens va fer canviar de plans i cercar un indret a on el vent no fos tant fort. Així que ens vam plantar a Artesa de Segre i, tot i que el track per algun motiu que desconec no comença i acaba al mateix lloc com així va ser la ruta seguida, vam deixar el cotxe a la benzinera que hi ha a l'entrada Sud del poble i, tot seguint un track baixat de Wikiloc, vam travessar el poble direcció Nord per anar a trobar , uns kilòmetres més endavant el canal d'Urgell que vam seguir fins molt aprop de Ponts. Resseguir el canal vol dir no fer desnivell de pujada ja que aquest lògicament és completament pla. Això ens va permetre avançar força ràpid i parar-nos a gaudir del paisatge i dels monuments que ens trobàvem al nostre camí.
Un cop arribats aprop de Ponts el track ens va fer agafar la carretera durant un parell de km i una pista forestal prou bona ens van portar les primeres pujades fortes de l'excursió, posant una mica de pebre a la que fins llavors havia sigut una passejada molt dolça.
El track que seguíem es perdia dins d'uns camps de conreu i això ens va fer improvisar una mica i com que la gana ja apretava, vam fer un nou tram de carretera que es pot evitar per les pistes que segur que hi ha a la vora.
Finalment vam arribar a Artesa i allí ens varem regalar un bon dinar a base de diversos tasts de coques de tota mena i gustos al forn que hi ha a la sortida Nord del poble. Molt recomanable !!

La torre de Vilves

Casa de comportes del canal d'Urgell

Església de Sant Bartomeu. ( el Tossal)

El paisatge vist des del turó de Seró ( La Noguera)