dilluns, 7 de juliol del 2014

Pedalant pel parc natural de la serra de l'Obac

Aquest diumenge els meteoròlegs  havien pronosticat pluja per la tarda i ens va semblar que seria millor sortir pel matí, tot i que feia força calor. Finalment ens vam torrar força però tampoc tant com per no gaudir d'una sortida llarga i forta, i amb unes vistes molt maques del parc natural de la Serra de l'Obac i de Montserrat.

A Wikiloc trobareu el track de la ruta de 42 km i uns 800 m de desnivell acumulat-

Vam sortir de Sant Fruitós direcció Viiladordis, El Pont de Vilomara i abans d'arribar a Sant Vicenç vam agafar la pista que puja en direcció a Sant Jaume de Vallhonesta. Al cap de poca estona deixem a l'esquerra el trencall que ens portaria a l'ermita de Sant Jaume i continuem en direcció a les masies de Vallhonesta, unes quantes cases perdudes al mig del bosc i que respiren tranquil·litat pels 4 costats. La pista continua pujant sense descans però sense trams llargs de molta pendent, es tracta d'anar fent fins que arribem, després d'uns 20km d'haver sortit de casa, a la carena que ens permet tornar de baixada al Pont de Vilomara. Nosaltres optem per baixar un tram i continuar pujant per l'altre vessant, per anar a trobar una curt tram de camí Ral de Terrassa a Manresa que ja havíem descobert unes setmanes abans. Aquí les pujades tornen a ser fortes i el cansament acumulat es comença a notar. resseguim el corriol del camí Ral durant uns minuts fins que tornem a arribar a la pista per la que havíem pujat abans i , ara si, comencem un fort i llarg descens fins el Pont de Vilomara a on ens aturem una estona a prendre una coca cola fresca que ens permet recuperar-nos de la calor. Continuem per la riba esquerra del riu Llobregat fins a un punt a on cal travessar-lo fent equilibris per sobre unes pedres. La pista continua ara per l'altre costat de riu en direcció al monestir de Sant Benet i fem la darrera pujada per arribar a casa.

Un roure ferit pel foc que trobem abans de les masies de Vallhonesta.

Tram del camí Ral de Terrassa a Manresa.

Des de la serra de l'Obac, amb Montserrat al fons.