dimarts, 23 de juliol del 2013

Pedalant per la Cerdanya

Aquest cap de setmana vam fer dues rutes per la Cerdanya, el dissabte vam pedalar per l'Alta Cerdanya, pels voltants de l'estació d'esquí de fons del coll de la Llosa  i el diumenge per la Baixa Cerdanya, fent una volta circular sortint de Prats remuntant el riu Segre i passant per Puigcerdà per retornar a Prats per l'altre costat del riu.

El dissabte arribàvem al petit llogaret dels Cortals ( 4 cases), que trobarem agafant un trencall que hi ha a la dreta, un parell de km després del poble de La Llaguna, deixàvem el cotxe aparcat i amb la bici ens dirigíem fins el coll de la Llosa a on hi ha l'estació d'esquí de fons. Nosaltres vam continuar carretera avall fins arribar al poble de Aiguatèbia, després d'haver baixat uns 500m de desnivell, i allí començàvem a remuntar per una pista que ens portarà a Cauders de Conflent i de nou al coll de la Llosa per una de les pistes d'esquí de fons.

Aquesta és una ruta circular de 25km i uns 650m de desnivell acumulat. Trobareu el track a Wikiloc

Sortint dels Cortals amb els Angles al fons.

Arribant al poble d'Aiguatèbia.

Pedalant per la pista d'esquí de fons.

Descansant al coll de la Llosa

El diumenge fèiem, ara tota la família, una passejada que, sortint de Prats i passant per la solana de la Cerdanya, ( Bolvir ) ens portava fins la frontera amb França pel camí de la Vignole ( que porta a la Tor de Querol) per tot seguit girar cua i arribar a Puigcerdà des d'on, després de fer el turista, tornàvem  a Prats per l'altre costat del riu, Soriguerola i Sanavastre.
Aquesta ruta fa uns 36 km i només 328m de desnivell acumulat. Trobareu el track a Wikiloc

Sortint de Prats.

A la torre del Remei.

A la frontera amb França.

Descansant al llac de Puigcerdà.

Els gegants de Puigcerdà.